Hoe Zonnegarant PureSolar de wind in de rug geeft

PureSolar en Solar Monkey

Q: Hoe is het werken met Solar Monkey en Zonnegarant?

Voordat we met Solar Monkey aan de slag gingen werden onze offertes gemaakt in Microsoft Word templates; alles ging met de hand. De adviseurs moesten bij de klant langs en zaten soms tot ’s avonds laat offertes uit te werken. Ook hadden we geen automatische schaduwcalculatie, dus maakte we zelf een inschatting. Dit deden we erg conservatief – ofwel pessimistisch – omdat we geen teleurgestelde klanten aan de lijn wilden hebben.

Ron de Proost is directeur en eigenaar van PureSolar.

PureSolar biedt een persoonlijke benadering, een op maat gemaakt zonnepanelen systeem en een directe besparing op de maanduitgaven.

Q: Hoe concurreerden jullie vóór Solar Monkey en Zonnegarant?

Vóór Solar Monkey en Zonnegarant wilden we ons onderscheiden door betere kwaliteit panelen en goede service te bieden. Zo hebben we nooit Chinese panelen aangeboden. Hier was de klant gevoelig voor. Daarnaast wilden we uitblinken in service en zekerheid naar onze klanten. We zijn aangesloten bij Stichting Garantiefonds Zonne-energie die garantiedekking biedt voor de aanbetalingen en fabrieksgaranties. Mocht er iets met PureSolar gebeuren, dan is er dus een onafhankelijke geschillencommissie.

Q: Is de conversie van PureSolar omhooggegaan dankzij Zonnegarant?

Dat is moeilijk te zeggen. De markt in ontzettend gegroeid, en dus ook het aantal orders. Onze reputatie voor kwaliteit is ook meegegroeid en we hebben om die reden meer ‘ambassadeursleads’. Hierdoor kunnen we niet één factor aanwijzen die onze conversie heeft verbeterd, maar Zonnegarant heeft zeker geholpen. Ongeveer 85% van onze klanten kiest voor Zonnegarant en deze wordt als optie in de offerte aangeboden.

Q: Zijn er nog ontwikkelen die je wil zien?

Het optimaliseren van de communicatie tussen Zonnegarant, de klant en de installateur over de status van het systeem. Dit betreft ook het inzichtelijk maken van alle systemen die op Zonnegarant zijn aangesloten en de status ten opzichte van de verwachtingen. Kortom: een gezamenlijk portaal met een vermelding van eventuele constateringen, zodat we als organisatie nog dichter bij elkaar staan en de klant zo goed mogelijk kunnen helpen.

Q: Wat is jullie ambitie voor de komende jaren?

Ha, niet de groei van het afgelopen jaar! Dat liep de spuitgaten uit. Nee, we hebben graag een gestaagde groei en willen ook graag richting commerciële of bedrijfsmatige projecten, zoals MKB-ondernemers. Het afgelopen jaar hebben we 550 sets geïnstalleerd à 2,5 megawatt. Daar zaten nog geen 10 zakelijke systemen tussen, dus daar zien wij nog veel kansen!

“Het belang van nauw contact met klanten kunnen we maar niet goed genoeg benadrukken.”

Q: Wat vinden jullie van het partnerschap met Solar Monkey en Zonnegarant?

We zien dat Solar Monkey en Zonnegarant ook willen blijven verbeteren, en onze optimalisatiebehoeften serieus nemen. We maken samen stappen naar voren. En omdat we continu op zoek zijn naar verbeteringen in de processen en communicatie gaat dit steeds sneller. Dit ervaren we als erg positief.

Onderscheid je ook als erkend Zonnegarant-installateur

Bied je klanten zekerheid bij hun investering.
Wij staan garant voor de opbrengst.

Onderwerpen:

2021-04-30T09:32:06+01:00