Verdien met upsell

Jouw klant koopt vandaag zonnepanelen. Mooi! Voor sommige installateurs eindigt het daar. Inmiddels hoop ik dat je onze visie hierop kent ;) Dat zou namelijk niet hoeven! 

Klanten zijn vaak trots op hun zonnepanelen en dat schept een band. Door het behouden van positief klantcontact kun je ook in de toekomst andere producten of diensten aanbieden. Denk aan een batterij, warmtepomp, laadpalen, extra zonnepanelen, noem maar op.

Zelf verwaarden of partneren?

Misschien zit je daar helemaal niet op te wachten en ben je daar niet aan toe. Dat is goed voor te stellen. Toch is het feit dat je het kunt doen heel waardevol. Je houdt een hoop deuren open. Al gedacht aan samenwerken met een andere partner die aanpalende producten of diensten aanbiedt? Die kun je veel waarde leveren met jouw actief betrokken klanten. Zoals je weet: referenties zijn gratis leads met een extreem hoge conversie. En jij hebt een goudmijn klaarliggen voor gebruik!

Wellicht wil je ooit je bedrijf verkopen. Wil je straks van jouw pensioen genieten als je jouw bedrijf verkoopt aan een volgende ondernemer? Hoe denk je dat de koper jouw klantportfolio waardeert? Heeft die liever actieve betrokken klanten met mogelijkheden, of koude klanten die nooit meer van je gehoord hebben? Juist. Dit maakt je pensioen een stuk leuker. We rekenen dit voor je uit in onze case study: Hoe Ron zijn winst verdubbelt.

Wil je meer leren over upsell? Schrijf je in voor het webinar of download het whitepaper!

2021-02-23T16:38:23+01:00