Wat is het verschil tussen een goede en een geweldige offerte voor zonnepanelen?

Het is belangrijk om op te vallen in een ‘booming’ markt met veel concurrentie. Maar hoe val je op? Wat is het verschil tussen offertes die converteren en offertes die dat niet doen?

Over het algemeen wordt meer dan 1 op de 4 offertes voor zonnepanelen systemen die met Solar Monkey worden verzonden, geaccepteerd. Wel zien we grote verschillen in conversiepercentages tussen installateurs, variërend van 10 procent tot bijna 50 procent. Natuurlijk is dit ook het resultaat van de inspanningen van een verkoopteam, maar wat maakt het verschil?

Hoe ga je als installateur om met een ‘booming’ zonnepanelen markt?

In deze drukke en zeer competitieve markt word je waarschijnlijk overladen met aanvragen voor zonnepanelen systemen van potentiële klanten. Hoewel je je klant de persoonlijke aandacht wilt geven die hij of zij verdient, heb je niet de tijd om alle verzoeken te behandelen en alles te personaliseren zoals je zou willen.

Overbelasting van het werk kan tot gevolg hebben dat je het belang van je offerte onderschat. Dit moet echter prioriteit hebben, aangezien je offertes het meest cruciale document zijn in je verkoopproces. Je wilt je verhaal vertellen en ervoor zorgen dat klanten je onthouden, aangezien zij hoogstwaarschijnlijk meerdere offertes opvragen bij meerdere installateurs. Aanvragen ontvangen is geweldig, maar hoe zet je deze aanvragen om in verkopen? Wij hebben het antwoord.

Een effectieve offerte tool verkoopt zonnepanelen systemen

Jaarlijks worden er meer dan 250.000 zonnepanelen systemen ontworpen met behulp van onze tool, en dit alleen al in Nederland. Door onze jarenlange ervaring hebben we verschillende soorten offertes voorbij zien komen. Sommige verkopen, maar andere verkopen geweldig. Maar hoe maak je die mooie offerte voor zonnepanelen systemen die de opdrachtgever overtuigt?

Door gebruik te maken van een effectieve offertetool kan je jouw eigen offerte templates maken, zodat je offertes kan maken die passen bij je huisstijl (gepersonaliseerd), je professionaliteit uitstralen en duidelijk zijn. Maar wat zijn de ingrediënten van een goede offerte?

De drie ingrediënten van een GEWELDIGE zonnepanelen systeem offerte

Als je wilt dat je offerte overtuigend is en de klant tot aankoop aanzet, heb je drie hoofdingrediënten nodig:

Persoonlijk

Je klanten willen zich opgemerkt voelen en moeten weten dat je luistert naar hun specifieke wensen. Zorg dat je offertes op deze verwachtingen aansluiten.

Professioneel

Je offerte moet vertrouwen wekken bij de klant. De offerte is het eerste document dat ze van je bedrijf zien en hoe professioneler deze oogt, hoe meer het gevoel bij de klant ontstaat dat je weet wat je doet en dat je ervaring hebt in de markt.

Overzichtelijk

Klanten moeten in één oogopslag zien wat het aanbod is. Ze zijn over het algemeen niet geïnteresseerd in elk technisch detail, dat vertrouwen ze je toe. Klanten willen weten wat ze tegen welke prijs ontvangen en hoe het systeem eruit komt te zien. Hoe beknopter je offerte is, hoe meer interesse de klant ervoor zal tonen.

Start nu en maak gebruik van onze expertise

Het maken van een pakkende offerte lijkt ingewikkeld. Soms heb je de kennis niet in huis, of zoals eerder gezegd, heeft het simpelweg geen prioriteit. We proberen duidelijk te maken dat je geen expertise in huis hoeft te hebben voor offertes op maat. Communiceer je voorkeuren of creëer je eigen offerte met behulp van elementen uit een intuïtieve tool. Je hoeft geen expert te zijn; je hebt maar een paar minuten nodig. Geen risico op het maken van fouten. Vul gewoon je prijzen in en je hebt elke keer een consistente en aantrekkelijke offerte in je huisstijl.

De twee opties van Solar Monkey: ‘Semi-custom’ versus ‘Volledig op maat’

Met Solar Monkey maak je in enkele stappen de aantrekkelijke offerte die zonnepanelen systemen verkoopt. We werken met bijna duizend van de best-presterende installateurs die effectieve offertes gebruiken die door ons team zijn gegenereerd.

Dit kan op twee manieren: Semi-custom online offertes en geheel op maat gemaakte offertes. Bij semi-custom offertes kies je zelf de onderdelen en bij een geheel op maat gemaakt offerte wordt deze door ons team voor je gemaakt.

Een semi-custom online offerte kan worden samengesteld uit een set van elementen. Door het element te kiezen dat bij je past, is er binnen enkele minuten een offerte template gemaakt dat past bij jouw stijl. Alle elementen zijn terug te vinden in de interactieve Template Builder. Je kan de functies kiezen die bij je passen en daarnaast kan je ook je eigen aangepaste voorpagina-afbeelding kiezen, waardoor je aanbod echt uniek wordt!

Met deze unieke offerte trek je de aandacht van je klant. Combineer dit met de extra tijd die je aan deze klanten kan besteden, en het verhogen van je conversie is een mogelijkheid geworden.

Volg de route naar hoge conversie

Al met al kunnen de online offerte mogelijkheden je tijd en geld besparen. Met onze tool is het mogelijk een offerte maken precies zoals je deze wilt en nodig hebt.

Bovendien kan het hebben van deze gepersonaliseerde offertes ook je conversie verhogen, wat betekent dat je geld bespaart en tegelijkertijd meer geld genereert. We werken al met meer dan 1000 installateurs die effectieve offertes gebruiken. Ben jij de volgende?

Ben jij benieuwd hoe de online offertes eruit zien? Klik hier om erachter te komen!

Al overtuigd en wil je dit zelf proberen?

Share